Tracks: Ardèche - Rondje Balazuc

ountainbiken in de Ardèche - Rondje Balazuc

Lengte: 17,5 km of 23,8 km
Hoogtemeters: 310 of 628

Vanuit Pradons kun je diverse mooi rondjes rijden. Deze beide routes zijn niet heel lang en daarom perfect voor in de avonduren of vroege ochtend. Omdat dit een eigen route is, vind je geen markeringen onderweg. De routes beginnen bij de Spar in Pradons. Volg de verharde weg omhoog, die uiteindelijk over zal gaan in een overharde weg. De eerste route gaat links af en daarna kris kras dalend door het bos richting de wijnstruiken. Vanaf daar rijd over je een lange rechte onverharde weg richting de oude brug. Voor de oude brug sla je links af, steek je de weg over en volgt zo al stevig klimmend de doorgaande weg naar Chazotte (houd dus rechts aan). Een paar 100m voor Chazotte sla je links af en fiets je over onverharde wegen en door bossen richting Balazuc. Zodra je weer op de doorgaande weg komt, sla je rechts af en na wat klimmen en diverse bochten kom je uit in het prachtige Balazuc.

Fiets door Balazuc en ga over de brug links af. De weg klimt omhoog en pak dan de eerste afslag links rinchting Viel Audon. Wanneer de weg weer onverhard wordt, krijg je nog een leuke afdaling te verwerken. Direct nadat je weer op de doorgaande weg rijd, pak dan na een paar meter links weer de overharde weg. Dit is een lastig te rijden weg vanwege de grote stenen maar is de moeite waard. Je komt na een 150 meters bij een geweldig uitzicht op de rivier de Ardèche. Daarna volg je eenvoudig de doorgaande weg naar Chauzon en door naar Pradons.

Track lengte: 17.4 km
Hoogteverschil: 109 m
(Min.: 121 m ~ Max.: 230 m)
Klimmen: 352 m | Afdalen: 353 m
Plaats: Arrondissement de Largentière, Ardèche → Arrondissement de Largentière, Ardèche